Pozycjonowanie stron internetowych w Google

Pozycjonowanie stron internetowych w Google, od czego zacząć?

Proces ten jest niezbędny, jeśli firma zamierza osiągnąć sukces w sieci, w której panuje olbrzymia konkurencja. Widoczność witryny w ogromnym stopniu wpływa na wynik sprzedażowy. To dzięki niej klient ma szansę zapoznać się z ofertą, a także z niej skorzystać, jeśli ta go zachęci. Zobacz, jak zacząć pozycjonowanie stron internetowych w Google.

Działania on-site i off-site

Walka o osiągnięcie wysokiej pozycji na liście wyszukiwarki składa się z wielu różnych działań, które dotyczą bezpośrednio samej strony oraz koncentrują się na aktywności poza nią. W tym drugim przypadku pozycjoner pracuje na rozmaitych portalach, najczęściej należących do agencji, które stanowią tzw. zaplecze pozycjonerskie umożliwiające zamieszczanie artykułów wraz z linkami.

Pierwszym krokiem optymalizacja techniczna

Na wstępie pozycjonowania należy zająć się błędami technicznymi znajdującymi się na stronie. Przez nie roboty odejmują punkty, co uniemożliwia zdobycie atrakcyjnej pozycji w wynikach Google, stanowiących odpowiedź na wpisywane przez użytkownika frazy. Najczęściej uwagi wymagają:

  • niewłaściwy kod html,
  • brak odpowiednich znaczników SEO,
  • różne parametry opóźniające ładowanie i stabilne działanie podstron (np. zbyt duży rozmiar obrazków),
  • treści (zduplikowane teksty, brak formatowania SEO, przesycenie lub nienasycenie słowami kluczowymi).

Bardzo istotne są te ostatnie.

Profesjonalny copywriting

Treść na witrynie ma olbrzymie znaczenie, dlatego pozycjonowanie stron internetowych w Google to również tworzenie i zamieszczanie wysokiej jakości artykułów oraz opisów produktów. Ich zredagowanie pod SEO jest kluczowe, ale nie najważniejsze. Warstwa merytoryczna jest równie istotna. Trzeba pamiętać, że w sklepie online nie ma sprzedawcy, który może słownie przekonać klienta do zakupu. Właśnie tę funkcje przejmują teksty, które muszą być merytoryczne i perswazyjne, dlatego powinien je opracowywać specjalista.

Kolejny etap – praca poza witryną

Gdy fachowcy skończą pracę nad pozycjonowaniem strony internetowej w Google w jej obrębie, przejdą do działań off-site, czyli poza nią. Ich celem jest budowanie systemu poleceń, a zatem zamieszczanie wpisów (na innych portalach, zarówno zapleczowych, jak i np. w katalogach zewnętrznych) z linkami prowadzącymi do danej witryny. Algorytmy przyznają za nie punkty, co poprawia miejsce w rankingu wyszukiwarki i pozytywnie wpływa na widoczność w niej.

Pozycjonowanie stron tylko z doświadczoną agencją!

Najważniejsze, żeby korzystać wyłącznie z usług doświadczonych fachowców. Zdobycie miejsca w pierwszej dziesiątce wyszukiwarki nie jest łatwe. Olbrzymia konkurencja sprawia, że sukces osiągną tylko najlepsi. Efektywność pozycjonowania zależy nie tylko od wiedzy i umiejętności, ale również doświadczenia pozwalającego na zrozumienie trendów internetowych!