Czy farba w sprayu poradzi sobie z ubytkami w kolorze?

Czy farba w sprayu poradzi sobie z ubytkami w kolorze?

Drobne, ale irytujące rysy na karoserii? Każdy właściciel pojazdu prawdopodobnie przez to przechodził i szukał rozwiązania, jak sobie z nimi poradzić. Specjalnie z myślą o takich problemach producenci lakierów wypuścili farby w sprayu. Czy jednak są one faktycznie tak skuteczne? Czy lepiej umówić się do lakiernika? Dowiedz się poniżej!

Może wpierw polerowanie?

Niektóre rysy wbrew pozorom nie wymagają od razu nakładania nowej powłoki czy punktowego malowania. Część z nich można wypolerować. Do tego jednak niezbędna będzie odpowiednia maszyna polerska. W wielu przypadkach ten zabieg wystarczy. Czy w Twoim również? Przeprowadź test z wodą – spryskaj nią zarysowane miejsce i zobacz, czy wciąż widać rysy. Jeśli nie – dobra wiadomość! Wystarczy polerka. Ale gdy dalej je dostrzegasz – wówczas trzeba postawić na nieco „cięższy kaliber”.

Malowanie farbą w sprayu – warto?

Dostępna w sklepach samochodowych farba w sprayu to rewelacyjne rozwiązanie jeśli masz do usunięcia niewielkie zarysowania. Możesz punktowo nanosić odpowiednią ilość preparatu, by pozbyć się brzydkich zarysowań, a przede wszystkim – chronić karoserię przed rdzewieniem. Co istotne – tego typu środki stosuje się nie tylko na blasze – z ich pomocą odnowisz też elementy plastikowe i szklane, przywracając im estetyczny wygląd.

Dzięki szerokiemu wyborowi kolorów z pewnością dobierzesz mieszankę, która będzie odpowiadała obecnej barwie Twojego auta. Warto również zwrócić uwagę na łatwość aplikacji – zwykle wystarczy wstrząsnąć puszką i pokryć preparatem uszkodzone miejsca. Lakiery te schną nawet w ciągu godziny, a pełną twardość zyskują zwykle w czasie do 12-24 godzin.

Kiedy nie opłaca się stosować lakieru w sprayu?

Warto pamiętać, że czerwona, niebieska czy czarna farba w sprayu to dobre rozwiązanie jeśli do naprawy masz niewielką część powłoki karoserii. Jeśli jednak zarysowania są większe i zajmują np. większość boku auta – wówczas malowanie nią może być zdecydowanie niewystarczające i konieczna będzie wizyta u lakiernika.

Pamiętaj o wykończeniu prac!

Pamiętaj, że niezależnie, czy to czarna farba, czy jakikolwiek inny kolor w sprayu – konieczne jest też odpowiednie wykończenie. Kieruj się zawsze wskazówkami producenta co do czasu schnięcia lakieru. By uzyskać zaś odpowiedni błysk – wpierw zmatowij nieco poprawianą powierzchnię, a później wypoleruj ją maszyną polerską i nawoskuj karoserię.